Zmiana wizerunkowa Grupy QUALITY-SERVICE


Zmiana wizerunku firmy,  to poważna decyzja. Wielu właścicieli firm przez długi czas zastanawia się i dojrzewa do niej, analizując przy tym wszystkie „za” i „przeciw”. Jednak wśród tych, którzy się już zdecydują, spora część wycofuje się z wprowadzania zmian już po rozpoczęciu prac. Dlaczego? Poza samym opracowaniem nowego wizerunku trzeba jeszcze w umiejętny sposób zarządzać jego zmianą. Wbrew pozorom, nie jest to jednorazowa decyzja, a raczej dłuższy proces, który należy przeprowadzić świadomie i bardzo skrupulatnie. My, po ponad dwudziestu latach postanowiliśmy podjąć taką decyzję. Postanowiliśmy odświeżyć nasze logo, zmienić wizerunek zewnętrzny, ale także a może przede wszystkim dostosować nowoczesne standardy zarządzania firmą.

 

Dlaczego się zmieniamy  ?

Za zmianą naszego wizerunku stoją racjonalne argumenty, a ponieważ zależy nam na naszych klientach, współpracownikach, czy naszych dostawcach postanowiliśmy się z nimi podzielić nasza decyzją. Kiedy w 1992 roku powstawała nasza firma coś takiego jak wizerunek zewnętrzny, czy marketingowy właściwie nie istniał, dlaczego ? Odpowiedź jest prosta. Nie było takiej konkurencji. Dzisiaj jest zupełnie inaczej. Wizerunek zewnętrzny to coś co kochają wszyscy. Lubimy się podobać. Tak tez jest z firmą. Dotarło do nas, że od lat jesteśmy tacy sami. Zauważyliśmy też, że stare metody zarządzania nie działają. Opatrzyliśmy się. Teraz gdy nasza decyzja stała się faktem, a nasz wizerunek został odświeżony i ujednolicony, oraz zostały wprowadzone nowe standardy stała się coś czego się nie spodziewaliśmy. Jesteśmy jak nowo narodzeni. Gotowi do wyzwań tak jak to było na początku. To się po prostu udało.

 

Trwanie w zmianie i ciągła praca z nowym wizerunkiem

Znamy powiedzenie, które mówi, że jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Jest w tym sporo prawdy, także jeśli chodzi o wizerunek firmy. Nie można podobać się wszystkim, bo jest się wtedy nijakim a to najgorsze, co może spotkać firmę, markę lub produkt. Najprostszą drogą do osiągnięcia „nijakości” jest powierzenie budowania wizerunku sporej grupie ludzi. W takiej grupie znajdzie się kilka sprzecznych interesów, kilka kolidujących ze sobą ambicji, a efektem jej pracy będzie właśnie „nijaki kompromis”. Dobry, pozytywny, silny wizerunek wymaga silnego lidera, który ma jasną wizję tego, co chce osiągnąć. A co ważniejsze, nie pozwala innym „rozmydlać” tej wizji.
Tak też właśnie uczyniliśmy w naszej firmie.  Wiemy, że samo nowe logo nie wystarczy, aby skutecznie sprzedać nowy wizerunek. Wiemy, że każdy wewnątrz naszej firmy wie, co ta nowość sobą reprezentuje. Dlaczego zdecydowaliśmy się na zmianę. Jakie korzyści przynosi zmiana wewnątrz firmy. Co zyskują nasi partnerzy na zewnątrz. Wiemy, że firma na zewnątrz powinna mówić jednym głosem. Dlatego tak ważne jest opracowanie strategii komunikacji dla nowego wizerunku. Dostarczamy ludziom gotowe, przemyślane odpowiedzi, które będą mogli przekazywać dalej. Wiemy, że na dzisiejszym zatłoczonym rynku przekaz ma być jasny, krótki i jednolity dlatego nasza zmiana to nie tylko logo ale przede wszystkim nowa wizja…